با روستای باغو آشنا شوید
نوشته شده توسط : badsa

روستای باغو کیش

آیا ننه باغو و روستای باغو کیش را می شناسید؟

برای آشنایی بیشتر با روستای باغو کیش مطلب زیر را بخوانید.

صدها سال قبل ساكنان كيش در سه منطقه روستايي واقع در بخش هاي جنوب غربي، شرق و شمال شرقي اين جزيره زندگي مي كردند و باغو تنها روستاي به جامانده ازآن دوران است كه در جنوب غربي جزيره كيش واقع شده و بافت سنتي آن تا به امروزحفظ شده است.

ورودی روستای باغو کیش

در حال حاضر اين آبادي جز چند خانواده دامدار، سكنه ديگري ندارد.دراين منطقه بيشه انبوهي از انواع درختان بومي به چشم مي‌خورد كه در آن ميان، مجموعه درختان كهنسال لور زيبايي چشمگيري دارد. در میان مردم بومی این محل به افسانه‌ی ننه باغو شهرت دارد.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان کیش از این روستای زیبا دیدن کنیددرختان لور در روستای باغو کیش

تاریخچه روستای باغو کیش

اسناد متعدد مربوط به این منطقه که از دوره قاجاریه باقی مانده است و همچنین سیاحانی که در این دوره از منطقه دیدن کرده اند ، گویای آن است که روستای باغو پیش از دوره قاجاریه وجود داشته است.از اماکن جالب این روستا مسجدی به نام محمد است که بر روی دیوار آن سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای عجیب است.دیدن این روستای زیبای زیبا در تور کیش خالی از لطف نیست.ساختمان های روستای باغو کیش

گذشته از جمعیت بومی،طایفه ای غیر بومی به نام گودار (گودر) در قسمت جنوب شرقی روستا استقرار دارند که در حدود 12% از کل جمعیت روستا را به خود اختصاص داده اند گودار ها دارای رنگ پوست تیره و لهجه ای خاص می باشند و اکثرا به کار رامشگری و نوازندگی و شکار روزگار می گذرانند.

اهالی روستای باغو کیش

روستاي باغو کیش از خاكي مستعد برخوردار است. دامداری نیز یکی دیگر از فعالیت های اقتصادی مردم روستا محسوب می شود به طوری که کشاورزان این روستا در کنار فعالیت های کشاورزی به کار دامپروری نیز اشتغال دارند.

دام پروری در روستای باغو کیش

به منظور گسترش امكانات تفریحی و توسعه فضای سبز در جزیره و بهره‌برداری از زیبایی‌های طبیعی این روستا كه از خاكی مستعد برخوردار است،پارک دلیران با وسعت 60 هکتار در این منطقه احداث شده است.

علت نام گذاری

علت نامگذاری این است که در زمان پرتغالیها در این روستا پیرزنی ۱۰۰ ساله  به نام ننه باغو زندگی می کرده است.

ساخت آبشخورهاي ويژه آهوان در سالهاي گذشته در اين منطقه سبب حضور بيشتر گله  آهوان در اين آبادي شده و بر زيبايي هاي طبيعي آن مي افزايد.آهوان در روستای باغو کیش

به نظر مي رسد با تبديل اين روستا به منطقه ويژه گردشگري ، مسافران تور کیش همزمان از زيبايي دريا و محيط هاي بكر روستاهاي جنوب كشور نيز بهره مند خواهند شد.

ديدن اين روستاي قديمي و كهن كه آثار تمدن اش به قرن نهم قمري برمي گردد و جزء قديمي ترين روستا هاي ايران مي باشد را به شما پيشنهاد مي كنيم. علاوه بر اين، روستاي باغو،برخوردار از فضاي سر سبز و مردمان خوش برخوردي است كه بازديد از آن خالي از لطف نيست.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: